BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, June 28, 2009

chapter 2

Makanan sudah siap dimasak.kini,hanya tinggal untuk dimakan saja.....


....

"jadi,kira kau amnesia la ni?"Tanya karissa kepada ariell.Ariell hanya membisu sambil menunduk menjamu selera.....

"oh,buat apa aku Tanya kau ea?kau pun tak tau kan.errm,kalau macam tu.aku panggil kau kael !sama macam aku,orang orang K juga."lantas karissa ketawa sendiri.ariell melihatnya ."tak sangka arak kau effect macam nie sekali. Boleh amnesia!" tambahnya lagi.....


....

"kenapa kau asyik pandang aku?cakaplah something!"Karissa mula melenting.....

"ok,aku suka nama kau bagi tu."kata ariell.....

"tu je?"Tanya karissa,sementara ariell sekadar mengagguk.....

"oklah,kalau macam tu kau dengar cerita aku ok?"....

"ok."jawab ariell dengan tangkas.....

Karissa mula bercerita dari A-Z termasuk diarinya yang hilang kepada ariell.kini,sudah seminggu mereka tinggal bersama.rasa sayang dan kasih ariell terhadap karissa semakin mendalam .....


....

Ariell bangkit dari tidur pada pagi itu.Akan tetapi,dia tidak melihat pula figura karissa,biasanya dia akan berada di dapur sedang sibuk menyediakan sarapan pagi buat mereka.Masih dalam keadaan bingung ariell terus berjalan lantas mendapati sepucuk surat di atas meja makan bersamaan nasi goreng ayam dan soya bean disamping surat tersebut.....


....

"dear kael,....

.....

aku kat kolej,sebaik sahaja aku balik.aku nak ajak kau jalan jalan.ye?hehe.get ready!ohh,and makanlah dulu,nasi goreng tu panas lagi :) bye.....


....

....

love,....

karissa melina!....



....

Ariell tersenyum girang menatap santapan di atas meja makan itu.surat karissa dilipat lipat dan disimpan didalam kocek bajunya.lalu ariell berlabuh punggung ke atas kerusi seraya menikmati makanan yang telah tersedia untuknya.


....

Pada petang itu,karissa pulang dari kolej dan mendapati ariell sedang terlelap di atas sofa.sementara tv masih terbuka .karissa pergi mendekati ariell lalu berbisik ke telinganya.....


....

"kael ..bangun,kita nak pergi jalan jalan .."....

ariell terjaga dan melihat karissa disampingnya .sedang tersenyum dengan muka berseri seri.....


....

"hye ."katanya.....

"hye kael ..mamai ke?'....

"haah .."balasnya , "jom!"tambahnya lagi.....


....

Akhirnya mereka tiba di sebuah danau indah yang separuh darinya diliputi pokok pokok epal yang segar segar belaka.mereka berdua berteleku di tanah berhampiran kolam danau dibawah pokok epal. berduanya leka menikmati keindahan duniawi itu.....


....

"dulu,masa aku kecil.papa selalu ajak aku ke sini.katanya,kat sini apa yang kita hajatkan akan menjadi kenyataan." Karissa bercerita.seraya menyisip rambut yang tertiup dek angin.....

"kau percaya?mungkin superstition kot." Ariell seperti tak percaya.....

"I don't know.but aku percaya apa saja yang dikatakan papa.aku rindu sangat kat dia."lantas,manik manik kaca mula membasahi pipi.ariell dengan lembut mengelapkan tangisannya.mereka bertentang mata .....

"kau terlalu istimewa untuk nangis sekarang karissa .."....

katanya kepada karissa.kepala si perawan dilabuhkan ke bahu ariell.....


....

"thanks kael ."....

"untuk apa?"....

"for being my friend .."....


....

ariell membisu,matanya melirik memandang cakerawala biru .mencuba menahan diri daripada menangis.dia menarik nafas panjang mengelak perasaan kasihnya daripada terus menjengah .....


....

"kael,jom kita buat hajat."....

Ariell meyengih. "jom ."....

Sambil memejam mata,mereka berhajat dalam hati.....


....

"aku harap karissa dapat merasakan apa yang aku rasa.aku terlalu menyintainya ."....


....

"aku harap kael dapat ingat kembali masa lalunya,agar tunangnya tak kelamaan menunggu."

4 comments:

greenfantasy said...

owh....alah.....

syaheila said...

malaysia ade epal?

alyp nazreen said...

kaw paham maksud imaginasi?
haha.
kn besx ade epal.
aku mane mkn buah lain.
mangga pn xmakan.

Asyikin Isa said...

oh imaginasi? not bad.
tunang kael kan da mati??